O FILMU
Drzá komedie režiséra Tomáše Vorla
Miliardáře touží ulovit každý
i každá. Policisté, novináři, politici, umělci, dámy i
chlápci od náboženství.
Na úspěšného podnikatele Patrika Grossmanna je navlečena
vykonstruovaná reportáž a je obviněn z rasismu.
Média proti němu rozjedou kampaň. Atmosféra zhoustne
natolik, že si do něho může každý kopnout, a tím
demonstrovat svou morálnost.
Zdálo by se, že musí přijít Grossmannův nezastavitelný pád,
když se dostaví spásný nápad: Koupit soukromou televizi a
veřejné mínění obrátit na svou stranu.
Komedie může začít.
Formát:
Premiéra:
Producent:
Distribuce:
Videodistribuce: |
35 mm, 1: 2,35, Dolby
digital, 90 minut, 4K DCP
1. října 2009
VorelFilm, Státní Fond ČR pro podporu a rozvoj české
kinematografie
Bioscop
Bioscop,
ACHTUNCH 4K !
|
 |
Jaký
je film očima režiséra a jeho herců
Jsem už zvyklý, že to trvá, než někdo
pochopí moje filmy. Filmu Kouř to trvalo deset let, než ho lidé
přijali. Kamenný most to ještě čeká. Uvidíme co „Miliardář“. Je
to bezesporu můj nejdrzejší a nejotevřenější film. Vzbudí určitě
prudké kontroverzní reakce.
Tomáš Vorel
Lidi by ho měli vidět, protože uvidí jak tu může fungovat
politika, korupce, vztahy, určitě se pobaví, uvidí dobré herce,
pěkný obraz a uslyší pěknou muziku.
autor hudby WICH
Smutné podobenství o tom, kam jsme to po dvaceti letech svobody
dotáhli. O tom, že naše země opravdu nevzkvétá, jak se tady
krade, že čím výše je úředník postavený, tím více je
zkorumpovaný. Ale děje se to v Čechách, takže je to vlastně
zábava.
Tomáš Matonoha
Ulovit miliardáře je drsný film, který kritizuje závažné
společenské jevy. Kritizuje je ale svérázným Vorlovským
způsobem. Věřím, že se při jeho sledování diváci pobaví, ale i
zamyslí. Tak to aspoň probíhalo u mě.
Ester Janečková
Drzý, nekompromisní a se Skřítkem asi NejVorlovitější film.
Královsky jsem se bavil a diváci určitě budou taky.
Jiří Mádl
Natáčení s Tomášem Vorlem mě těšilo i bavilo, jako vždycky. Jen
mě mrzí, že se nedrží toho, co nás učil pan profesor Otakar
Vávra, že když ve filmu hraje zlatý šperk, má být opravdu ze
zlata, protože kamera to pozná. V tomto případě mi jde spíš o
to, že když se ve filmu hulí, tak by to mělo být opravdu hulení,
protože když je to Taras Bulba, tak to herec pozná.
Milan Šteindler
Myslím si, že Vorlův film, který jsem ještě vcelku neviděl, by
diváci měli vidět už jenom proto, že je to Vorlův film. Pokus o
zlikvidování úspěšného člověka pomocí médií nebo policie je
odvěký princip, jak upevnit svou moc a postavení. Jděte na to.
Miroslav Etzler
ROZHOVORY
Rozhovor s režisérem
Tomášem Vorlem
Váš
film vstupuje do kin právě v období politických tahanic
kolem voleb a dotýká se především politiků, korupce,
manipulace s informacemi. Je to náhoda nebo jste chtěl
právě filmem vyjádřit zklamání nad současnou politickou
situací?
Ten příběh byl napsán před pěti lety, my jsme ho točili loni
a televizní diváci ho uvidí až za rok. Vše funguje paradoxně
stále stejně, protože politická situace je tu stále stejná.
Je jedno jaká strana je u moci, jaký tam je politik, jaký
režim právě vládne. Kdysi šlechta vybírala na poddaných
desátky a poddaní se bouřili. Dneska nás naši vládci
odírají o miliardy a my se necháme. Jedna strana jako druhá.
A pak se objeví třetí strana, v jejímž čele stojí
důvěryhodný kníže, potomek šlechtického rodu, takže člověk
by měl chuť dát této straně svůj hlas. Ale pak se podívá,
kdo v té straně ještě figuruje a hned pochopí, že je to zase
jenom další krvelačný mlejnek na prachy. Takže zase nepůjdu
volit.
Jak vznikl příběh vašeho filmu?
Knihu "Jak ulovit miliardáře" jsem viděl na pultě, koupil
jsem si ji, přečetl a zavolal Martinu Nezvalovi, že ji chci
točit, ale on namítal, že je to nefilmové, nenatočitelné.
Martina totiž znám už od studií FAMU, on studoval DAMU a pak
se stal spisovatelem, vydal několik románů, pořád mi je
nabízel k přečtení a k natočení. Ale já mu vždycky říkal, že
to točit nebudu, že je to nefilmové, nenatočitelné…
/Celý rozhovor/
Rozhovor s hudebním
skladatelem Wichem
Jak
vlastně došlo k propojení Wich a Tomáš Vorel?
Když Tomáš točil Gympl, sháněl nějakou muziku do filmu a můj
kamarád Pasta, který mu pomáhal ohledně graffiti, se o mně
zmínil. Dal mu poslechnout moje CD a jemu se to líbilo, pak
jsme si dali schůzku, tak jsme se seznámili.
Znal jsi před Gymplem filmy Tomáše Vorla? Viděl jsi
nějaký jeho film více než jednou?
Pro mě je například Kouř legendární film, taky mám rád Cestu
z města, tyhle filmy jsem viděl asi třikrát, pak třeba
Kamenný most. Pražskou pětku jsme viděl jako malý kluk a už
si to nepamatuju, ale budu se muset podívat zpětně na jeho
filmy, ještě hodně jsem jich od něj neviděl.
/Celý rozhovor/
Rozhovor s
miliardářem Tomášem Matonohou
Podnikatel
Grossman je vaše první hlavní role v celovečerním filmu, nechyběl
jste snad na žádném natáčecím dni. Jak jste natáčení filmu Ulovit
miliardáře prožíval?
Musím říct, že jsem si to užil co nejvíc, hlavní roli ve filmu
nedostáváte každý den. Navíc člověk má větší příležitost nahlédnout
lépe do zákulisí celého natáčení jako jsou přípravy a samotná
postprodukce. Když točíte tři čtyři dny odtočíte si své a jdete dál.
Když dostanete takovouhle příležitost, jste nejen součástí celého
filmu, ale film se stává součástí vašeho života.
Jakým způsobem se vlastně z hlediska vzniku vyvíjela filmová
postava Patrika? Připravoval jste se nějakým způsobem na tu roli?
Ano, připravoval jsem se, to snad ani jinak nejde. Například jsem se
šel podívat, kde bydlí Petr Kellner a osobně jsem se setkal s
něktěrými podnikateli či velkopodnikateli. Dozvěděl jsem se něco
málo o tom, jak se u nás posledních dvacet let „podniká“. Poslední
dobou jsem také poměrně sledoval politiku a nejrůznější politické a
ekonomické tituly.
/Celý rozhovor/
Rozhovor s policejní
tiskovou mluvčí Ester Janečkovou
Přestože
jste vystudovala DAMU, herectví jste se po škole nikdy nevěnovala.
Jaké pocity vás přepadly, když vám režisér Tomáš Vorel nabídl vaši
první filmovou roli?
První pocit byl samozřejmě strach. Dokonce jsem Tomáše
přesvědčovala (a to hned na kamerových zkouškách), že to není dobrý
nápad, že určitě neumím hrát. Vysvětlil mi, že ví, co dělá a tím mě
uklidnil.
Co bylo pro vás při nastudovávání filmové role nejtěžší?
Určitě překonat stud a obavy. Při moderování se cítím jistější,
můžu být sama za sebe. Bála jsem se, abych nehrála příliš. Nebo zase
naopak málo.
/Celý rozhovor/
Rozhovor s
PR manažerem Jiřím Mádlem
Režisér
Tomáš Vorel je známý tím, že rád pracuje se „svými“ herci -
například z Divadla Sklep. Vás si poprvé našel před dvěma lety pro
film Gympl a nyní hrajete v Ulovit miliardáře. Pomyslel jste si
někdy, že budete hrát ve Vorlových filmech?
Před Gymplem nikdy, dokonce mi Tomáš Vorel nebyl sympatický. Ale
hned na začátku natáčení Gymplu už jsem vnímal, že na sebe slyšíme a
rozumíme si. Tak jsem začal doufat a možná i trochu tušit, že po mně
ještě někdy sáhne. A ve Vorelfilmu už se cítím jako doma. Nedávno
jsem tam přišel a suverénně si šel dělat kafe. Naprosto jsem se
zarazil, co to dělám, jak jsem oprsklý. Pak jsem si řekl, že je to
asi dobře, protože se tam cítím tak nějak uvolněně.
Postava Michala a vůbec prostředí gymplu v předchozím filmu vám
byla věkově i lidsky blízká. V Ulovit miliardáře ale hrajete PR
manažera, který má v politických kruzích velmi „dlouhé prsty“.
Hledal jste pro svou filmovou postavu někde inspiraci?
Teď si vezmu do huby vysoká patra laťky, což mi možná někdo vyčte.
První, co mě inspirovalo, byl Joker – jen ta plakátová fotka, film
jsem neviděl. Sviní mám kolem sebe dost, ale tu, co hraju, jsem
nakonec stvořil doma v koupelně před zrcadlem.
/Celý rozhovor/
Rozhovor s
policejním kapitánem Miroslavem Etzlerem
Ztvárnil
jste především desítky divadelních a televizních rolí, v
celovečerních filmech vás tak často diváci nemají příležitost vidět.
Proč jste vzal roli ve Vorlově novém filmu?
Je pravdou, že filmových nabídek dostávám mnohem méně, než těch
televizních. Rozhodně si však nestěžuji. Projekt Ulovit miliardáře
měl dlouhý vývoj. S Tomášem Vorlem jsem dělal konkurz na hlavní roli
miliardáře a Tomáš mi potom nabídl roli kapitána Viktora. Je to
prosté. V českém rybníce není tolik filmových režisérů, aby se
každému herci na stole kupila hromada dobrých scénářů. U Tomáše mám
rád jeho, jak se v literární teorii říká, anakolut. Stačí se projít
jakoukoli rušnou ulicí v Praze a těch vyšinutí z vazby, či formy,
vidí člověk tolik, že pomalu nestačí domýšlet. V projektu navíc
figurovalo jméno kameramana Marka Jíchy a proto jsem na nabídku rád
kývnul.
/Celý rozhovor/
Rozhovor s PR
manažerem Patrika Grossmanna Josefem Cardou
Máte
za sebou spoustu divadelních a televizních rolí. V celovečerních
filmech vás ale divák bohužel tak často nevidí. Jak jste reagoval na
hereckou nabídku režiséra Tomáše Vorla?
V celovečerním filmu hraji větší roli úplně poprvé. O postavě Golda
jsem se dozvěděl od autora předlohy Martina Nezvala. A režisér Tomáš
Vorel si pak vybíral z několika adeptů. Potom mi přišel e-mail : „Ze
všech Goldů jsi nejvíc Gold ty!“.
Byl jste někdy blízko poetice Divadla Sklep? Patříte k fanouškům
Vorlových kultovních filmů (Kouř, Pražská pětka) nebo jeho dalších
filmových počinů?
„Sklepácká“ divadelní představení a jejich humor mi jsou hodně
blízká odjakživa. Tomášovy filmy pochopitelně také. Zrovna nedávno
jsem si pouštěl „sklepácké“ Mlýny…ty nikdy nezklamou.
/Celý rozhovor/
Rozhovor s PR
manažerem a poté ředitelem televize Milanem Šteindlerem
Vzpomenete
si, do jakého filmu vás poprvé obsadil Tomáš Vorel?
Myslím, že to by studentský film Kašpárek. Hrál jsem tam
Kašpárka, naivního chlapíka, který se dvoří zkušené Jitce Asterové.
Pamatuju si, že jsem tehdy jako Famák do toho Tomášovi kecal. A když
jsem pak film viděl, tak jsem taky viděl, že nejrozumnější, co Tomáš
udělal bylo, že si do toho nenechal kecat. A tak je to s ním pořád.
Hrajete i ve třech posledních Vorlových filmech – Skřítek, Gympl a
aktuálně Ulovit miliardáře. Myslíte si, že má pro vás Tomáš Vorel
nějakou slabost, že si bez vás svůj film neumí představit?
Začínali jsme spolu v jednom divadelním spolku a postupně jsme
se propracovali až do spolku vzájemně se obsazujících režisérů. Je
pravda, že na natáčení mého posledního filmu Tomáš neměl čas, ale za
roli Rázného mu dlužím přinejmenším roli hrázného.
/Celý rozhovor/
(všechny zde uvedené informace, včetně doslovných citací, jsou k
volnému použití)
nahoru
|