spacer
spacer
spacer spacer spacer spacer spacer
nav
 

O FILMU

Drzá komedie režiséra Tomáše Vorla

 

Miliardáře touží ulovit každý i každá. Policisté, novináři, politici, umělci, dámy i chlápci od náboženství.

Na úspěšného podnikatele Patrika Grossmanna je navlečena vykonstruovaná reportáž a je obviněn z rasismu. Média proti němu rozjedou kampaň. Atmosféra zhoustne natolik, že si do něho může každý kopnout, a tím demonstrovat svou morálnost.

Zdálo by se, že musí přijít Grossmannův nezastavitelný pád, když se dostaví spásný nápad: Koupit soukromou televizi a veřejné mínění obrátit na svou stranu.

Komedie může začít.

 


Formát:

Premiéra:

Producent:

Distribuce:

Videodistribuce:

35 mm, 1: 2,35, Dolby digital, 90 minut, 4K DCP
1. října 2009
VorelFilm, Státní Fond ČR pro podporu a rozvoj české kinematografie
Bioscop
Bioscop,    ACHTUNCH 4K !

                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Jaký je film očima režiséra a jeho herců

Jsem už zvyklý, že to trvá, než někdo pochopí moje filmy. Filmu Kouř to trvalo deset let, než ho lidé přijali. Kamenný most to ještě čeká. Uvidíme co „Miliardář“. Je to bezesporu můj nejdrzejší a nejotevřenější film. Vzbudí určitě prudké kontroverzní reakce.
Tomáš Vorel

Lidi by ho měli vidět, protože uvidí jak tu může fungovat politika, korupce, vztahy, určitě se pobaví, uvidí dobré herce, pěkný obraz a uslyší pěknou muziku.

autor hudby WICH

Smutné podobenství o tom, kam jsme to po dvaceti letech svobody dotáhli. O tom, že naše země opravdu nevzkvétá, jak se tady krade, že čím výše je úředník postavený, tím více je zkorumpovaný. Ale děje se to v Čechách, takže je to vlastně zábava.
Tomáš Matonoha

Ulovit miliardáře je drsný film, který kritizuje závažné společenské jevy. Kritizuje je ale svérázným Vorlovským způsobem. Věřím, že se při jeho sledování diváci pobaví, ale i zamyslí. Tak to aspoň probíhalo u mě.
Ester Janečková

Drzý, nekompromisní a se Skřítkem asi NejVorlovitější film. Královsky jsem se bavil a diváci určitě budou taky.
Jiří Mádl

Natáčení s Tomášem Vorlem mě těšilo i bavilo, jako vždycky. Jen mě mrzí, že se nedrží toho, co nás učil pan profesor Otakar Vávra, že když ve filmu hraje zlatý šperk, má být opravdu ze zlata, protože kamera to pozná. V tomto případě mi jde spíš o to, že když se ve filmu hulí, tak by to mělo být opravdu hulení, protože když je to Taras Bulba, tak to herec pozná.
Milan Šteindler

Myslím si, že Vorlův film, který jsem ještě vcelku neviděl, by diváci měli vidět už jenom proto, že je to Vorlův film. Pokus o zlikvidování úspěšného člověka pomocí médií nebo policie je odvěký princip, jak upevnit svou moc a postavení. Jděte na to.
Miroslav Etzler
 


ROZHOVORY

 

Rozhovor s režisérem Tomášem Vorlem

 

Váš film vstupuje do kin právě v období politických tahanic kolem voleb a dotýká se především politiků, korupce, manipulace s informacemi. Je to náhoda nebo jste chtěl právě filmem vyjádřit zklamání nad současnou politickou situací?
Ten příběh byl napsán před pěti lety, my jsme ho točili loni a televizní diváci ho uvidí až za rok. Vše funguje paradoxně stále stejně, protože politická situace je tu stále stejná. Je jedno jaká strana je u moci, jaký tam je politik, jaký režim právě vládne. Kdysi šlechta vybírala na poddaných desátky a poddaní se bouřili. Dneska nás naši vládci odírají o miliardy a my se necháme. Jedna strana jako druhá. A pak se objeví třetí strana, v jejímž čele stojí důvěryhodný kníže, potomek šlechtického rodu, takže člověk by měl chuť dát této straně svůj hlas. Ale pak se podívá, kdo v té straně ještě figuruje a hned pochopí, že je to zase jenom další krvelačný mlejnek na prachy. Takže zase nepůjdu volit.

 

Jak vznikl příběh vašeho filmu?
Knihu "Jak ulovit miliardáře" jsem viděl na pultě, koupil jsem si ji, přečetl a zavolal Martinu Nezvalovi, že ji chci točit, ale on namítal, že je to nefilmové, nenatočitelné. Martina totiž znám už od studií FAMU, on studoval DAMU a pak se stal spisovatelem, vydal několik románů, pořád mi je nabízel k přečtení a k natočení. Ale já mu vždycky říkal, že to točit nebudu, že je to nefilmové, nenatočitelné…

 

/Celý rozhovor/


 

Rozhovor s hudebním skladatelem Wichem

 

Jak vlastně došlo k propojení Wich a Tomáš Vorel?

Když Tomáš točil Gympl, sháněl nějakou muziku do filmu a můj kamarád Pasta, který mu pomáhal ohledně graffiti, se o mně zmínil. Dal mu poslechnout moje CD a jemu se to líbilo, pak jsme si dali schůzku, tak jsme se seznámili.

 

Znal jsi před Gymplem filmy Tomáše Vorla? Viděl jsi nějaký jeho film více než jednou?

Pro mě je například Kouř legendární film, taky mám rád Cestu z města, tyhle filmy jsem viděl asi třikrát, pak třeba Kamenný most. Pražskou pětku jsme viděl jako malý kluk a už si to nepamatuju, ale budu se muset podívat zpětně na jeho filmy, ještě hodně jsem jich od něj neviděl.

/Celý rozhovor/


 

Rozhovor s miliardářem Tomášem Matonohou 
 

Podnikatel Grossman je vaše první hlavní role v celovečerním filmu, nechyběl jste snad na žádném natáčecím dni. Jak jste natáčení filmu Ulovit miliardáře prožíval?
Musím říct, že jsem si to užil co nejvíc, hlavní roli ve filmu nedostáváte každý den. Navíc člověk má větší příležitost nahlédnout lépe do zákulisí celého natáčení jako jsou přípravy a samotná postprodukce. Když točíte tři čtyři dny odtočíte si své a jdete dál. Když dostanete takovouhle příležitost, jste nejen součástí celého filmu, ale film se stává součástí vašeho života.

Jakým způsobem se vlastně z hlediska vzniku vyvíjela filmová postava Patrika? Připravoval jste se nějakým způsobem na tu roli?
Ano, připravoval jsem se, to snad ani jinak nejde. Například jsem se šel podívat, kde bydlí Petr Kellner a osobně jsem se setkal s něktěrými podnikateli či velkopodnikateli. Dozvěděl jsem se něco málo o tom, jak se u nás posledních dvacet let „podniká“. Poslední dobou jsem také poměrně sledoval politiku a nejrůznější politické a ekonomické tituly.
 

/Celý rozhovor/


 

Rozhovor s policejní tiskovou mluvčí Ester Janečkovou

 

Přestože jste vystudovala DAMU, herectví jste se po škole nikdy nevěnovala. Jaké pocity vás přepadly, když vám režisér Tomáš Vorel nabídl vaši první filmovou roli?
První pocit byl samozřejmě strach. Dokonce jsem Tomáše přesvědčovala (a to hned na kamerových zkouškách), že to není dobrý nápad, že určitě neumím hrát. Vysvětlil mi, že ví, co dělá a tím mě uklidnil.

Co bylo pro vás při nastudovávání filmové role nejtěžší?
Určitě překonat stud a obavy. Při moderování se cítím jistější, můžu být sama za sebe. Bála jsem se, abych nehrála příliš. Nebo zase naopak málo.
 

/Celý rozhovor/


 

Rozhovor s PR manažerem Jiřím Mádlem

 

Režisér Tomáš Vorel je známý tím, že rád pracuje se „svými“ herci - například z Divadla Sklep. Vás si poprvé našel před dvěma lety pro film Gympl a nyní hrajete v Ulovit miliardáře. Pomyslel jste si někdy, že budete hrát ve Vorlových filmech?
Před Gymplem nikdy, dokonce mi Tomáš Vorel nebyl sympatický. Ale hned na začátku natáčení Gymplu už jsem vnímal, že na sebe slyšíme a rozumíme si. Tak jsem začal doufat a možná i trochu tušit, že po mně ještě někdy sáhne. A ve Vorelfilmu už se cítím jako doma. Nedávno jsem tam přišel a suverénně si šel dělat kafe. Naprosto jsem se zarazil, co to dělám, jak jsem oprsklý. Pak jsem si řekl, že je to asi dobře, protože se tam cítím tak nějak uvolněně.

Postava Michala a vůbec prostředí gymplu v předchozím filmu vám byla věkově i lidsky blízká. V Ulovit miliardáře ale hrajete PR manažera, který má v politických kruzích velmi „dlouhé prsty“. Hledal jste pro svou filmovou postavu někde inspiraci?
Teď si vezmu do huby vysoká patra laťky, což mi možná někdo vyčte. První, co mě inspirovalo, byl Joker – jen ta plakátová fotka, film jsem neviděl. Sviní mám kolem sebe dost, ale tu, co hraju, jsem nakonec stvořil doma v koupelně před zrcadlem.

 

/Celý rozhovor/


 

Rozhovor s policejním kapitánem Miroslavem Etzlerem  

 

Ztvárnil jste především desítky divadelních a televizních rolí, v celovečerních filmech vás tak často diváci nemají příležitost vidět. Proč jste vzal roli ve Vorlově novém filmu?
Je pravdou, že filmových nabídek dostávám mnohem méně, než těch televizních. Rozhodně si však nestěžuji. Projekt Ulovit miliardáře měl dlouhý vývoj. S Tomášem Vorlem jsem dělal konkurz na hlavní roli miliardáře a Tomáš mi potom nabídl roli kapitána Viktora. Je to prosté. V českém rybníce není tolik filmových režisérů, aby se každému herci na stole kupila hromada dobrých scénářů. U Tomáše mám rád jeho, jak se v literární teorii říká, anakolut. Stačí se projít jakoukoli rušnou ulicí v Praze a těch vyšinutí z vazby, či formy, vidí člověk tolik, že pomalu nestačí domýšlet. V projektu navíc figurovalo jméno kameramana Marka Jíchy a proto jsem na nabídku rád kývnul.
 

/Celý rozhovor/


 

Rozhovor s PR manažerem Patrika Grossmanna Josefem Cardou

 

Máte za sebou spoustu divadelních a televizních rolí. V celovečerních filmech vás ale divák bohužel tak často nevidí. Jak jste reagoval na hereckou nabídku režiséra Tomáše Vorla?
V celovečerním filmu hraji větší roli úplně poprvé. O postavě Golda jsem se dozvěděl od autora předlohy Martina Nezvala. A režisér Tomáš Vorel si pak vybíral z několika adeptů. Potom mi přišel e-mail : „Ze všech Goldů jsi nejvíc Gold ty!“.

Byl jste někdy blízko poetice Divadla Sklep? Patříte k fanouškům Vorlových kultovních filmů (Kouř, Pražská pětka) nebo jeho dalších filmových počinů?
„Sklepácká“ divadelní představení a jejich humor mi jsou hodně blízká odjakživa. Tomášovy filmy pochopitelně také. Zrovna nedávno jsem si pouštěl „sklepácké“ Mlýny…ty nikdy nezklamou.


/Celý rozhovor/


 

Rozhovor s PR manažerem a poté ředitelem televize Milanem Šteindlerem

 

Vzpomenete si, do jakého filmu vás poprvé obsadil Tomáš Vorel?
Myslím, že to by studentský film Kašpárek. Hrál jsem tam Kašpárka, naivního chlapíka, který se dvoří zkušené Jitce Asterové. Pamatuju si, že jsem tehdy jako Famák do toho Tomášovi kecal. A když jsem pak film viděl, tak jsem taky viděl, že nejrozumnější, co Tomáš udělal bylo, že si do toho nenechal kecat. A tak je to s ním pořád.

Hrajete i ve třech posledních Vorlových filmech – Skřítek, Gympl a aktuálně Ulovit miliardáře. Myslíte si, že má pro vás Tomáš Vorel nějakou slabost, že si bez vás svůj film neumí představit?
Začínali jsme spolu v jednom divadelním spolku a postupně jsme se propracovali až do spolku vzájemně se obsazujících režisérů. Je pravda, že na natáčení mého posledního filmu Tomáš neměl čas, ale za roli Rázného mu dlužím přinejmenším roli hrázného.

/Celý rozhovor/


(všechny zde uvedené informace, včetně doslovných citací, jsou k volnému použití)
 

 

nahoru
 

© Vorelfilm, s.r.o. 2009 | web: Terezavan

Ulovit Miliardáře